Averagely, I made $0.72 every time peoples visit my page. Interested to Know how I did it? Here..

Buat Duit Main Myspace

PENTING: Sila Buat Confirmation Emel

Untuk subscribe, masukkan emel kat bawah ni. Tapi lepas tu jangan lupa buat confirmation emel tu dgn cara klik link confirmation kt emel yg dihantar dari sini. Baru boleh terima update. Bagi yang belum, hope confirmkan ok. Thanks. P/S: Masih Ramai Lagi yg belum klik emel pengesahan yang dihantarkan ke emel. Mohon segera berbuat demikian. Salam Reformasi!

Jom Tukar Link

Videoreformasi.blogspot.com sekarang membuka kepada sesiapa sahaja untuk bertukar link. Emelkan alamat blog anda ke VideoReformasi{at} yahoo.com. Sbg sokongan kepada blog ni, mohon ditambahkan link ke blog ini dari blog anda. Terima kasih banyak dan salam reformasi!

Jangan Tertinggal Walau 1 Video. Masukkan Emel anda di Bawah untuk Update Video Baru

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner


Putrajaya Semakin Hampir...
Custom Search

Malaysiakini.com saya selongkar untuk melihat ulasan berkenaan debat semalam. Saya tak tahu samaada wartawan mereka dibenarkan berada di Dewan Budaya semalam untuk membuat liputan.

Namun begitu, saya pasti sebahagian besar rakyat Malaysia duduk di hadapan tv pada malam tadi antara pukul 9-10 malam. Ini kerana semalam sejarah telah terukir di mana buat pertama kalinya kerajaan Beruk Nasional telah membenarkan Dato Seri Anwar Ibrahim muncul di kaca TV secara langsung dalam debat harga minyak dengan menteri penerangan.

Saya menonton di kedai mamak di kawasan saya bersama penduduk2 kawasan tersebut. Tak pula kami sedar bahawa rupanya-rupanya semua mereka pun seperti kami, menyokong Dato Seri Anwar Ibrahim.
Kami baru sedar apabila kesemua mereka bersorak bila sahaja DSAI membalas hujah menteri penerangan yang asyik senyum sumbing macam kerang busuk tu.

Tetapi yang ang paling mengecewakan ialah, dalam sibuk-sibuk Dato Seri Anwar bicara soal minyak si kerang busuk tu pula begitu sibuk menyerang Dato Seri Anwar secara peribadi. Namun tidak begitu dilayan oleh DSAI.

Sebagai rakyat yang bijak pandai, kita semua sedar bahawa itu adalah percubaan untuk memesongkan perdebatan itu daripada tajuk utama perdebatan kepada perkara lain yang sia-sia untuk dibahaskan. Akhirnya kalau dilayan, masa akan terbuang dan hilanglah peluang DSAI untuk bicara isu pokok.

Si kerang busuk tidak habis2 nampaknya dengan isu lapuk sehingga perkara dalam tahun 70-an berkenaan DSAI pun diimbas kembali. DSAI bukan tidak dapat menjawab segala tohmahan itu, tetapi beliau sedar bahawa perkara itu terkeluar daripada maudhu' perbincangan dan hanya untuk memancing beliau menghabiskan masa perdebatan membincangkan isu lain.

Dia begitu sibuk mengatakan DS Anwar dulu menentang kerajaan tetapi akhirnya masuk kerajaan juga. Tapi kantoi akhirnya bahawa rupa2nya dulu dia pun penentang Tun Dr Mahathir jg bersama Semangat 46. Hahaha

Si pakcik ini sebenarnya boleh tahan juga dari segi berhujah walaupun masih belum mampu menandingi DS Anwar. Namun perangai suka serang peribadi itu harus dibuang jauh-jauh. Dan oh ya, perangai senyum kambing tu juga membuatkan dia kelihatan kurang 'hensem'. Hehe

Selepas ini kita akan melihat banyak YB2 UMNO tampil menjadi hero mengulas berkenaan debat semalam. Yang paling awal ialah Dato Shahrir Samad. Nak jadi hero konon. Piirahh..kalau hero sangat, kenapa bukan kamu yang naik pentas jadi wakil BN? Nama sahaja ahli parlimen lama tapi hanya dapat berhujah apabila di hadapan wartawan. Kalau kat pentas mesti dah terkencing.

TV3 pula macam bodoh je. Kurang 10 minit dari membuat siaran ulangan, terus membuat ulasan berat sebelah. Entah datuk2 dan nenek2 kampung manalah mahu ditipu tu. Menyampah tengok.

Lepas ni, karier politik menteri penerangan tu akan bersinar kerana berani berhadapan dengan Dato Seri Anwar Ibrahim secara langsung. Sekurang-kurangnya dia ada jantan juga. Bukannya macam abg Hisham. Sebab lepas ni abg Hisyam tu akan kecoh bercerita di hadapan wartawan cakap itu ini. Padahal tak berani pun nak berdepan macam si pakcik tu.

Oh ya, itu pun kalau kerajaan Barisan Nasional masih lagi hidup selepas ni. Hehe

Rata-rata penonton mengatakan bahawa perdebatan semalam dimenangi oleh DS Anwar Ibrahim. Debat itu berkenaan isu harga minyak, bukan tentang soal Anwar di dalam kerajaan dan di luar kerajaan. Bakal ex-menteri penerangan tu asyik lupa tajuk sebenar.

Kesimpulannya, mari kita terus sokong Pakatan Rakyat mengambil alih kerajaan agar kesusahan hidup kita dapat dikurangkan segera. Video debat 'Hari ini perintah, esok harga minyak Turun' ini akan dapat didownload di blog http://VideoReformasi.blogspot.com dalam sedikit masa lagi.

http://VideoReformasi.blogspot.com
16 Julai 2008
Thanks for watching...
Averagely, I made $0.72 every time peoples visit my page.Interested to Know how I did it? Here..

Related Posts by Categories



Widget diubahsuai oleh taiko

0 Comments:

Post a Comment



Update Video Baru Akan dihantarkan terus ke Emel anda. Masukkan Emel di bawah.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner


 

Blogger Template | Created by Adam Every | Modified by Blogger-Whore